دلیل استفاده از نگهدارنده ها پس از ارتودنسی

دلیل استفاده از نگهدارنده ها پس از ارتودنسی


دلیل استفاده از نگهدارنده دندان پس از ارتودنسی

با پایان درمان ارتودنسی ثابت درمان تمام نشده است، در واقع بعد از درمان ارتودنسی، استفاده از نگهدارنده اهمیت زیادی داشته و بخش قابل توجهی از نگهداری روزمره دندان ها محسوب می شود و راه بسیار خوبی برای حفظ یک لبخند زیباست.

شما نمی توانید ژنتیک دندان هایتان را برای اینکه کج یا ناهموار رشد کرده اند، سرزنش کنید. اگر پلاک دندان را بعد از ارتودنسی بکار نگیرید، ژنتیک دوباره وارد بازی خواهد شد و دندان ها به همان شیوه ای که قبل از درمان ارتودنسی بودند، برگشت می کنند. در حقیقت با نادیده گرفتن پلاک یا نگهدارنده یک حالت عود رخ می دهد که ممکن است نیاز به درمان گسترده ای داشته باشد. دندان ها در سال های بعد از برداشتن وسایل ارتودنسی تغییر می کنند، اما میزان تغییر آنها بستگی به چگونگی استفاده کردن پلاک و مراقبت از آن ها خواهد داشت.

دلایل اهمیت استفاده از نگهدارنده های دندانی:

  • تثبیت دندان ها
  • ایجاد فضای مناسب برای دندان عقل و سایر دندان ها
  • هم تراز کردن استخوان ها با لثه
  • حفظ موقعیت دندان ها
  • جلوگیری از تغییر دندان ها با رشد فک

پس توصیه می کنیم در جلسات نگهدارنده که پس از خارج کردن وسایل برای شما در نظر گرفته ایم شرکت کنید . این جلسات ۳ ماه ، ۶ ماه ، ۱۲ ماه پس از درمان ثابت هستند تا در صورت بروز مشکل آنها را برطرف کنیم.

دکتر دانا زندیان ، متخصص ارتودنسی و ناهنجاری دندانی فکی

آدرس : اهواز – کیانپارس – خیابان پهلوان شرقی – ساختمان جام جم – طبقه ۳ – واحد ۱ شماره تماس : ۰۶۱۹۱۰۱۰۰۹۵ / اینستاگرام : dr.danazandian

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *