اهمیت استفاده از نگهدارنده ارتودنسی

اهمیت استفاده از نگهدارنده ارتودنسی

اگر بعد از ارتودنسی از نگهدارنده (ریتینر) استفاده نکنیم، چه مشکلی پیش می‌آید؟

در این پست میخواهیم در رابطه با اهمیت نگهدارنده ارتودنسی و دلیل استفاده از آنها در درمان ارتودنسی را برای شما توضیح دهیم.

اگر بعد از ارتودنسی از نگهدارنده های ارتودنسی استفاده نکنیم از آنجا که استخوان اطراف دندان‌ها در موقعیت جدید در حال سخت شدن هستند و بدون وجود نگهدارنده به راحتی حرکت می‌کنند در ۲ سال اول پس از اتمام دوره درمان ارتودنسی همانطور که گفته شد استفاده از نگهدارنده های ارتودنسی بسیار حیاتی است.

سرعت بیولوژیکی که بر اساس آن دندان‌ها تغییر موقعیت می‌دهند از فردی به فردی دیگر متفاوت است. بنابراین پس از یک هفته از عدم استفاده از نگهدارنده ممکن است دندان‌ها کمی از موقعیت جدید خود خارج شوند.

پس از یک ماه، بایت شروع به تغییر اوربایت می‌کند و اورجت(دندان خرگوشی) شدت پیدا می‌کند و چرخش‌ها بدتر می‌شوند.

با گذشت سال‌ها و بالارفتن سن دندان‌ها به هم نزدیک می‌شوند و به سمت زبان جمع می‌شوند. اگر شما نگهدارنده خود را گم کردید و یک هفته، یک ماه یا یک سال بعد پیدا کردید و هنوز اندازه دهان شما بود پس شما فرد خوش‌شانسی هستید!

اگر نگهدارنده تنگ شده اما هنوز در دهان جا می‌افتد ممکن است استفاده از آن این مشکل را رفع کند. در بیشتر افراد پس از دو سال نیاز است ریتینر تعویض شود. اگر ریتینر شما گم شد یا از شکل طبیعی خود خارج شد حتما از متخصص ارتودنسی خود وقت ملاقات بگیرید

دکتر دانا زندیان

متخصص ارتودنسی در اهواز

دارای بورد تخصصی

آدرس : اهواز – کیانپارس – خیابان پهلوان شرقی – ساختمان جام جم – طبقه ۳

شماره تماس : ۰۶۱۹۱۰۱۰۰۹۵

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *