الاینرهای ارتودنسی

الاینرهای ارتودنسی چیست؟


الاینرهای ارتودنسی قالب های شفاف و بی رنگی هستند که به طور اختصاصی برای شما طراحی و ساخته می شوند. این قالب ها بر روی دندان های شما قرار می گیرند و با فشار کم و مداوم باعث جابجایی دندان ها به سمت موقعیت صحیح می شوند. شما باید هر دو هفته یک بار الاینر خود را تعویض کنید تا حرکات دندان ها ادامه پیدا کند.

چه مزایایی دارد؟


الاینرهای ارتودنسی نسبت به براکت های فلزی مزایای زیر را دارند:

  • زیباتر: الاینرها به دلیل شفاف بودن، تقریباً قابل رویت نیستند و شما می توانید با خود اعتماد به نفس لبخند بزنید.
  • راحت تر: الاینرها به دلیل نبود سیم و قطعات تیز، آسیب کمتری به لثه و دهان شما وارد می کنند. همچنین شما می توانید الاینر خود را در زمان خوردن، شربت خوردن، مسواک زدن و نخ دادن بردارید و به راحتی بشوئید.
  • سرعت بالاتر: الاینرها با استفاده از فناوری پیشرفته، حرکات دقیق و منظم دندان ها را بر اساس چیدمان نهائی طراحی می کنند. به همین دلیل، معمولاً زمان درمان با الاینر کوتاه تر از براکت است.

چگونه مشخص کنید مناسب است؟


برای اینکه بفهمید آیا شما مناسب برای درمان با الاینر هستید یا خیر، باید به چند نکته توجه کنید:

  • نوع و شدت نامرتبی دندان ها: الاینرها معمولاً برای درمان نامرتبی های خفیف تا متوسط مناسب هستند. اگر دندان های شما بسیار نامرتب یا از هم فاصله دارند، ممکن است نتوانید با الاینر نتیجه مطلوب را بگیرید.
  • سن و رشد فک: الاینرها برای بزرگسالان و نوجوانانی که رشد فک آن ها تمام شده است، مناسب تر هستند. اگر فک شما هنوز در حال رشد است، ممکن است الاینر باعث اختلال در رشد طبیعی آن شود.
  • همکاری و پیگیری: الاینرها نیاز به همکاری و پیگیری شما دارند. شما باید حداقل ۲۰ تا ۲۲ ساعت در روز الاینر خود را بپوشید و هر دو هفته یک بار آن را تعویض کنید. اگر شما این کار را انجام ندهید، ممکن است حرکات دندان ها به هم بریزد و زمان درمان طولانی تر شود.

برای اطمینان از مناسب بودن خود برای درمان با الاینر، بهتر است به یک متخصص ارتودنس مراجعه کنید و نظر او را بپرسید.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید و جالب بوده باشد. اگر سوال یا نظری دارید، لطفاً در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. منتظر پست های بعدی من باشید. خدانگهدار!

در این پست خانم دکتر دانا زندیان در رابطه با الاینرهای ارتودنسی و همچنین ارتودنسی نامرئی توضیحاتی ارائه میکنند و تشریح میکنند که ارتودنسی مناسب هر فرد چه چیزی است و چه روش هایی را میتوانند جراحی درمان انتخاب کنند.

عزیزانی که تمایل به انجام درمان ارتودنسی نامرئی هستند ویدئو را تا پایان تماشا کنند.

👩🏼‍🔬دکتر دانا زندیان
متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فکی
دارای بورد تخصصی 🏥روزهای حضور در مطب
شنبه،دوشنبه،چهارشنبه

اهواز – کیانپارس – خیابان پهلوان شرقی – برج جام جم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *